اصفهان

بهزاد امیری: می‌خواهم اولین مدال طلای المپیک برای ناشنوایان نیز خودم کسب کنم/خواهان برابری تیم ملی تکواندو ناشنوایان با سایر تیم های تکواندو هستم

بهزاد امیری تکواندو کار با تجربه و پرافتخار ۳۰ ساله ایران و استان اصفهان، با ۱۲سال سابقه حضور در تیم ملی و عنوان کاپیتانی تیم ملی تکواندو ناشنوایان، در اردوی آمادگی تیم های ملی جهت شرکت در المپیک ۲۰۲۲ برزیل حضور دارد.
بهزاد امیری اولین طلای ایران در مسابقات آسیایی مردان ناشنوا را در سال ۲۰۱۵ از آن خود کرد و در سال ۲۰۱۹ مجددا به مقام اول این مسابقات دست یافت.
او همچنین طلای مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۲۱ و برنز مسابقات المپیک ۲۰۱۷ ترکیه را نیز در کارنامه خود دارد.

بهزار امیری در اولین تیم اعزامی به مسابقات آسیایی تکواندو ۲۰۱۱ کره حضور داشت، که به دلیل به حد نصاب نرسیدن وزن سه و چهار به این مسابقات اعزام نشد. در سال ۲۰۱۲ بازیکنان مستعد تکواندو کشور به دلیل نداشتن بودجه به مسابقات جهانی ونزوئلا اعزام نشدند.
البته در این میان مسابقاتی نیز بودند که بهزاد امیری و سایر تکواندوکاران ناشنوا کشور با وجود آمادگی کامل شرکت در این مسابقات را از دست دادند.
مسابقات جهانی ۲۰۱۶ در ترکیه به دلیل کودتا لغو شد ونیز در سال ۲۰۱۹ نهمین دوره از مسابقات آسیایی ناشنوایان به علت بحران سیاسی و اوج اغتشاشات در هنگ کنگ لغو شد.
مسابقات جهانی تکواندو ناشنوایان که قرار بودو پنجم آبان سال ۱۳۹۹ در یونان برگزار شود، به دلیل شیوع ویروس کرونا از سوی فدراسیون جهانی لغو شد.

تکواندوکاران کیوروگی و پومسه‌رو تیم ملی ناشنوایان با گذر از فراز و فرود های این سالها و درخشش در میادین جهانی و کسب عنوان قهرمانی جهان در بخش کیوروگی خواهان حقوق و امکانات برابر با سایر تیم های ملی تکواندو هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *